Мистецтво_4

Вчитель Сухорукова Оксана Вікторівна

Використовую частково матеріал Тунік Світлани.

Любі батьки, я знаю, що у вас дуже талановиті діти. Тому якщо у вас є можливість їх записувати на відео я буду рада: (присилайте мені на вайбер: 067-389-17-40 або пошту: oksanasos1979@gmail.com)

17 березня 2020 року 4- А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Неповторні індійські візерунки. Музичне вітання.
Пориньте у казковий світ індійської музики, переглянувши відео: Неповторні індійські візерунки
Дізнайтесь багато цікавого переглянувши відео: Посилання Індія Досліджую світ
Разом з козаками завітайте до Індії за посиланням, переглянувши чудовий мультфільм.
Тадж - Махал в Індії
Практична творча робота по бажанню: Намалювати індійського слона. Можна роздрукувати та розфарбувати... Бажаю вам успіху!!! Роботи можете надсилати на вайбер: 067-389-1740 або на пошту: oksanasos1979@gmail.com




Любі діти, все буде добре!



24 березня 2020 року 4- А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Східні мотиви. Музичне вітання.
Пропоную подорож до Китаю, переглянувши цікавий мультфільм та відеоролик: 


Пориньте у казковий світ музики разом з китайським інструментом цінь: Цінь виконує дівчинка або Цінь ліричний
Перегляньте відео: Фестиваль ліхтарів 
По бажанню ви можете приєднатися до виготовлення китайських ліхтариків, які б символізували удачу і радість. Тут ви знайдете шаблони: 


Роботи можете надсилати на вайбер: 067-389-1740 або на пошту: oksanasos1979@gmail.com

Бажаю вам гарного настрою!



31 березня 2020 року 4- А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Ритми і кольори Африки. Музичне вітання.
Дорогі батьки і діти,  я наперед вибачаюсь за те, що матеріал до уроку подано порціями. Загружається тільки 100 МБ. Вибачте за незручність...
Любі діти, пропоную вам переглянути презентацію та гарно попрацювати,  разом виконавши творчі завдання, поспівати ваші улюблені пісні та зарядитися позитивом від подорожі Африкою... Тож почнімо:
1) 
2) А зараз, як завжди ми прівітаємося з вами музично: 3) Музичне привітання.
4)
5)
6)
7)
8) Для африканської музики характерні точність акцентів, поліритмія (багато ритмів одночасно), що робить її не схожою ні з однією музикою європейських народів.
9) Запрошую вас всіх приєднатися до африканської танцювальної хвилинки... 
10) 
11) Розспівка...
12) 
13) Спів пісні "Чунга - чанга" на російській мові під караоке.
14) Але не забуваємо, що ми живемо на Україні тому у нас ця пісня буде звучати так:
15) 
16)
Приклади африканських масок: Це овал - його можна зробити з картону. 



Можете також переглянути відео, як робити маску з картону: 
До нових зустрічей, любі діти! Чекаю на ваші африканські маски. Присилати роботи можна на вайбер: 067-389-17-40 або на пошту: oksanasos1979@gmail.com. А також можна додавати на Padlet дошку.

Не поспішайте...  Коли у вас буде настрій малювати, то можете згадати про мене і Африку... Бажаю вам успіхів... Я дуже скучила за всіма вами... Не забувайте про мене...
Дуже хочеться почути ваші музичні голоси.... Можливо хтось і запише відео у власному виконанні пісні "Чунга - чанга" на українській мові і подарує її мені... Буду дуже вдячна... Цілую... Люблю... До нових зустрічей!




7 квітня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Мистецтво Америки.
Доброго дня, любі діти! Сьогодні ми почнемо урок музично: Музичне привітання.
Приклади для виконання творчої роботи (індіанські, африканські вожді):




Присилати роботи можна на вайбер: 067-389-17-40 або на пошту: oksanasos1979@gmail.com. 
А також можна додавати на Padlet дошку.

На цьому ми прощаємося до наступної зустрічі!



14 квітня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
21 квітня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Великоднє свято.
І знову музичне вітання кличе нас на урок: Музичне привітання.
Багряним усміхом калини,
Коли ледь запалає світ,
До серця музика прилине
З далеких світанкових літ.
Любі діти, загальна тема наших наступних уроків "Дзвони минулого, шляхи майбутнього".
Дзвонами минулого часто називають історію чи старовинне мистецтво. Якщо ми знаємо, як жили колись люди, як вони долали життєві труднощі, що відчували, і про що мріяли, то можемо використати це у своєму житті. Знання історії - це наша опора, як земля під ногами.
Старовинне мистецтво - опора для душі та серця. Знаючи минуле, можемо сміливо прокладати шляхи майбутнього.
Справжнє мистецтво не має часу та простору, воно, як повітря, яким ми дихаємо. Зверніть увагу на цю величезну споруду:
Зовні - це величезний багатоповерховий будинок. Але насправді подібні собори, костели, храми скидаються на кам'яні дзвони. 

Весна - це магічна, казкова пора. Природа прокидається від довгого зимового сну - усе оживає, росте, розквітає. Весною навіть людина змінюється: їй хочеться радіти, співати. ми теж будемо радіти, веселитись і співати! найкращим подарунком буде наш гарний весняний настрій! А як би ви зустріли прихід весни?
А чи знаєте  ви на які християнські свята дзвонять у дзвони? Так правильно,  у святу неділю та на великі свята, наприклад, на Різдво, на Великдень.
Про Великодні дзвони.
Пасха - чудове свято. В усіх храмах лунають великодні дзвони.  один із символів Великодня - Писанки. Пригадайте, що таке писанка?
Писанки - це розписані за допомогою розтопленого воску пташині яйця.
Писанкарство - один із найдавніших видів декоративно - ужиткового мистецтва. 

















Послухайте п'єсу з циклу сучасної композиторки Лесі Дичко "Українські писанки". Цей фортепіанний цикл складається із сімох п'єс - мініатюр. 
Портрет Лесі Дичко.
Леся Дичко "Українські писанки". Цей твір має варіаційну форму. 
Варіація - це твір, в якому тема звучить декілька разів зі змінами характеру мелодії або супроводу. Отже, ми довели, що українські писанки теж можуть "звучати". Справді, це дійчно так. Про Великдень і писанки склали багато пісень.
Прочитайте вірш Катерини Перелісної та створіть власну пісеньку: Гарна писанка у мене -
Мабуть, кращої нема!
Мама тільки помагала,
Малювала ж я сама.
На основі створеної пісеньки можна зробити варіації. наприклад,  у першій варіації можна змінити ритм (додати нерівності), у другій додати ритмічний супровід, у третій доповнити голосом мелодичні підголоски. 











28 квітня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Обрядові символи сивої давнини. Музичне привітання.






"Вийди, вийди, Іванку".
 "Вийди, вийди, Іванку" Караоке - плюс.

 Петро Чайковський. Концерт для ф-но з оркестром. ІІІ ч. (в основі "Вийди, вийди, Іванку").









«Звичаї та обряди українського народу»: Весняні ігри та забави.












5 травня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Мистецтво крізь віки. Людина - головний образ мистецтва. Танець у музиці. Про що розповів старовинний портрет. Музичне привітання.

Людство протягом усього свого існування творило мистецтво. І саме людина була і є головним образом мистецтва: одна чи багато людей; у праці чи на відпочинку...
Якщо ми вже згадали про відпочинок, то проведемо урок танцюючи. У різні часи популярними були різні танці.Стиль і темп життя відображалися у музиці, зокрема, в танцювальному мистецтві.
Розпочнемо ми з королівських часів. Розмірене і спокійне життя королів, принців та їх придворних зумовило неспішні й витончені танці. Перегляньте відео фрагмент к/ф "Три мушкетери".
Колись давно на королівських балах звучали вишукані танці - французькі менуети, іспанські сарабанди, англійські жиги. Їх виконували в певній послідовності: повільні - жваві. Так виник музичний твір - сюїта.

Український композитор Віктор Косенко створив сюїту "Етюди у формі старовинних танців". 
Один з етюдів Віктора Косенка, написаний у тричастинній формі, має назву "Менует".

Видатний український композитор Микола Лисенко написав цикл "Українська сюїта у формі старовинних танців". У ньому він використав мелодії українських народних пісень Третя частина - сарабанда - це варіації на тему пісні "Сонце низенько": Сарабанда. Микола Лисенко.

Сучасні танці дуже відрізняються від стародавніх. Наш бурхливий і стрімкий час відобразився в ритмічних  і швидких сучасних танцювальних композиціях.
Вальс з'явився ще в минулому столітті, як і багато інших танцювальних напрямів. А потім народився рок-н-рол (в перекладі з англійської - крутитися, вертітися під музику).
Він до нині є дуже популярним. Існують навіть конкурси виконавців рок-н-ролу: Рок - н - рол.
Запальний рок - н - рол.

Крім того, у ХХ столітті набула популярності ритмічна, танцювальна музика диско (саме від цієї назви утворилося слово дискотека). На цьому розвиток танцювального мистецтва не припинився. Воно стрімко розвивається - з'являються нові танці  й пісні танцювального характеру. Навіть з'явилась нова сучасна професія - ді-джей - ведучий дискотеки.
Ми теж улаштуємо дискотеку! Послухайте музику й потанцюйте під неї...
Танцюємо під рок - н - рол.
Танцюють всі.
Відео урок по рок - н - ролу (танцювальні рухи рок-н-ролу).






Образотворче мистецтво: Про що розповів старовинний портрет...







Протягом століть художники різних епох з великою зацікавленістю зверталися до образу людини. Через образи людей вони висловлювали свої роздуми про людське життя. Втілювали свої уявлення про кращі риси людської натури - щирість, довіра, духовна чистота, прагнення до доброти та краси. Сьогодні на уроці ми також намалюємо портрет.
























До нових зустрічей, любі діти!

5 травня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Музичне мистецтво минулого. Музичне привітання.

Діти, уявімо, що наш мистецький корабель - це машина часу, щоб подорожувати в минуле та майбутнє. Сьогодні ми побуваємо в мистецтві минулого, адже саме воно протягом багатьох століть супроводжувало людину на її життєвому шляху, а життя відзеркалювалось у мистецтві. Змінювалося життя - змінювалося мистецтво. Цікаво виходить: завдяки мистецтву, можна зазирнути у життя! Ви можете уявити своє життя, як витвір мистецтва?
Книжка. Архітектурна споруда. Візуальне мистецтво (те, що можна побачити). Твір музичного мистецтва.

Щоб поринути в атмосферу минулого,  потрібно заграти на старовинному музичному інструменті твір одного з видатних композиторів. Пригадаємо один з найстаріших музичних інструментів, який відомий понад 500 років. 






Клод Дакен "Зозуля".














Музика рухалася ніби по колу: одна й та сама мелодія повторювалася знову й знову, як у хороводі. Однак, інколи звучали дещо інші музичні фрагменти. Таку музичну форму називають рондо, що в перекладі означає "коло". Під п'єсу "Тамбурин" можна також танцювати! Тож спробуйте виконати під музику легкі кроки на місці з граціозними напівприсіданнями та заграти на уявному тамбурині. Ну що ж , прошу вас до танцю. Жан Рамо "Тамбурин" (клавесин).

Рондо це музична форма, яка складається з кількаразового чергування головної теми  (рефрену) з побічними, де початком і кінцем завжди є саме головна тема. 

R-A-R-B-R 

Запам’ятайте умовне позначення форми рондо літерами. Хто може дати пояснення?

-          Все зрозуміло: літера R це рефрен, а всі інші літери епізоди.

-          Сьогодні ми спробуємо створити композиції у формі рондо.
-          Зверніть увагу на схему рондо у формі намиста. Як ви її зрозуміли?
-          Кожна намистинка це мелодія. Якщо повторюється її колір, повторюється і мелодія.
-          Частину рондо, яка постійно повторюється, називають рефреном, а нові мелодії – «намистинки» - епізодами. 
       
          Нещодавно з’явився ще один «родич» клавішних інструментів синтезатор. Це музичний компьютер з величезними можливостями. Синтезатор може  відтворювати будь - які звуки, тембри та динаміку; в його арсеналі розмаїття ритмів, темпів  та інших засобів музичної виразності.
           Щойно ви познайомилися із звучанням синтезатора, слухаючи твір «Музика космосу» сучасного композитора Дід’є Маруані. А я приготувала для слухання у виконанні  синтезатора твір, написаний приблизно триста років тому. Спочатку його виконують так, як  передбачав сам композитор Йоганн Себастьян Бах на клавірі, тобто фортепіано. А потім твір  прозвучить на сучасному синтезаторі.  Прослухайте та порівняйте виконання.

      Йоганн Себастьян Бах Прелюдія До - мінор фортепіаноклавесин.
      Йоганн Себастьян Бах Прелюдія До - мінор синтезатор, а також електрогітара.
- 
-          Чим відрізняється виконання музичного твору різними інструментами?
-          Чи вплинули зміни інструментів на характер твору?
-          Прослуханий твір називають прелюдією.
    
-          Прелюдія це невелика інструментальна п’єса.

-          Особливість прелюдії в тому, що музика відтворює лише один настрій, один душевний  стан. Музиканти говорять, що такий твір написаний в одночастинній музичній формі.
     
-         Діти, як ви вважаєте, що допомагає людям зберігати таємниці минулого? Так - це доброта, благородство, чесність, дружба... Без дружніх стосунків не було б і спілкування це вагомий чинник у  передачі інформації. Існує пісня про дружбу «Танець дружби». Зверніть увагу на тембри  інструментів, що її супроводжують. 
      
      Показ пісні "Танець дружби": 
 
   
     Розучування пісні «Танець дружби».

-    Виразно прочитайте текст першого куплету. При розучуванні зверніть увагу на кількість  фраз, їх подібність і відмінність.
     Руханка Дружби крила.






-        






















У різні часи прихильність шанувальників музики переходила від одних музичних  інструментів до інших. Наприклад, колись дуже популярною була мандоліна











   


  
Про неї майже забули, а зараз такою ж улюбленицею є гітара. 















           В Україні колись грали кобзарі й лірники: 






































    Нині колісну ліру можна побачити лише в музеї: 























-          На кобзі також мало хто грає, а от бандура в наш час – один із улюблених українських  народних інструментів: 

























   Послухайте "Запорізький марш" Євгена Адамцевича у виконанні бандури: Запорізький марш.
-         Старовинні музичні інструменти удосконалили. Нові моделі мають більше можливостей
      звучання. Саме це дає нам змогу насолоджуватися новою, сучасною музикою. Із плином часу відбуваються зміни й у музичному мистецтві. Усе змінюється, набуває нової  форми та інших значень. Незмінною лишається тільки наша любов до музики. Головне –   пам’ятати це і вона віддячить вам тим самим!
      Діти, сьогодні на уроці «Музичне мистецтво минулого» ми  дізналися багато  цікавої
      інформації про старовинні та сучасні музичні інструменти: клавесин, тамбурин, фортепіано,  рояль, синтезатор; ознайомилися з їх звучанням. Виконуючи творчі завдання, пригадали  граційні рухи танців минулого, прийоми гри на тамбурині, визначили форму рондо та  опрацювали її. Зустрілися з новим музичним жанром прелюдія, слухали прелюдію Йоганна Себастьяна  Баха  До-мінор різних варіантах виконання, аналізували та порівнювали звучання фортепіано та  синтезатора. Ознайомилися з новою піснею «Танець дружби».
      Складіть кросворд, використовуючи назви музичних інструментів сучасності та минулого,  які зустрічались на уроці. -          Пригадайте, що таке натюрморт?
-          Які бувають натюрморти?
-          Які натюрморти ми з вами малювали в попередніх класах?

Сьогодні ми будемо створювати натюрморт, ви самостійно оберете техніку, в якій  будете створювати натюрморт. Це може бути графічний натюрморт:
      Акварельний натюрморт, виконаний за допомогою гуаші та натюрморт, виконаний у техніці аплікації. 

              Натюрморт (франц. «мертва природа») жанр образотворчого мистецтва –  зображення неживих предметів (предметів побуту, праці, творчості, квітів і плодів),  розміщені у реальному побутовому середовищі й організованих у єдину групу. 















                 Сьогодні ми  розглянемо натюрморти Катерини Білокур: 
Ім’я Катерини Білокур – видатної художниці з народу, яка змальовувала у своїх  картинах нев’янучу красу і багатство української природи, щедро родючість її землі –  назавжди увійшло в історію українського народного мистецтва. Її твори зачаровують глядача  щедрістю райдужних фарб, захоплюють радісним світосприйняттям. Натюрморт, як відомо,  перекладається з французької як «мертва природа». Якби Катерині Василівні сказали, що  квіти можуть бути мертвим об’єктом живопису, вона, мабуть, простодушно здивувалася. На  її полотнах квіти, овочі і фрукти живі, соковиті, яскраві. Подивіться деякі її роботи.





-          Визначаємо основні елементи композиції.
-          Вирізаємо симетричні деталі, склавши вдвоє папір та намалювавши лише одну  половинку (ваза, яблука, груші).
-          Наклеюємо на основу колір площини столу.
-          Розміщуємо елементи композиції відповідно постановки натюрморту.
-          Приклеюємо всі деталі. Приклад:
     

      



















 











2. Робота в техніці живопису:
-              Обираємо формат.
-              Намічаємо лінію площини столу.
-              Створюємо ескіз композиції натюрморту олівцем.
-              Уточнюємо деталі.
-          Виконуємо роботу в кольорі в техніці акварелі чи гуаші. Приклад: 

                                 













































































































- Що таке натюрморт?
- Де виник натюрморт? 
- Про що може розповісти натюрморт? 
- В яких техніках можна виконати натюрморт?

      Створіть натюрморт із фруктів до обіднього столу.

      Бажаю вам успіху! 

12 травня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
19 травня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Мистецтво майбутного. Музика космосу. Уявна подорож у майбутнє нашої планети. Дивовижні машини.
 Музичне привітання.

І квіт зорі, і спалахи півонії,
Космічний гул, і мовчазний туман.
Усе довкруг в довершеній гармонії
Звучить урочим ладом, як орган.
                                 ("Ода музиці" Бориса Олійника)

Доброго дня, юні мандрівники! Рада вітати вас на борту нашого чарівного корабля! Сьогодні наша мандрівка відбудеться в часі, нас чекає прекрасне майбутнє! Отже, тема уроку: "Музика космосу. Прекрасне майбутнє". Речей у подорож потрібно брати небагато - лише найнеобхідніше. Пропоную взяти з собою пісню. Це нелегкий вибір, адже вона має бути на всі випадки життя. Ми візьмемо з собою пісню "Давайте розбудимо радість", яку почали розучувати на минулому уроці. Якщо ми всі разом заспіваємо, радість точно прокинеться! 

Людина завжди мріяла осягнути незвідане. Мандрівники, шукачі пригод відкривали нові землі, підкоряли пустелі, джунглі, крижані простори Півночі. Але, дивлячись уночі на зоряне небо, людям найбільше хотілося знати, що ж приховує загадковий небосхил. 
Сузір'я зоряного неба. Школярка Валерія. Про зірки дітям.

Мрії людства почали втілюватися лише у другій половині 20 століття, коли були запущені перші космічні кораблі: Перший космічний корабель. Дракон. У космічній безодні ще дуже багато невідомого. Можливо, ти, коли виростеш, також станеш одним з першопроходців великого космічного океану.

Перегляньте мультфільм "Таємниця третьої планети", "Титан" (ффрагмент):

Аналіз переглянутих відеофрагментів: Яка музика прозвучала в мультфільмах? Які засоби виразності створили фантастичний ефект?

Юрій Щуровський П'єса. Рухи під музику: Варіації. Композитори також створювали музичні твори фантастичного змісту; вони мріяли, фантазували про майбутнє. Наприклад, композитор Бела Барток створив п'єсу.... а от її назву спробуйте відгадати. Послухайте п'єси та підберіть назву: Бела Барток. Остінато.

Питання: Як ви назвали п'єсу Бели Бартока?
Для якого інструмента написаний твір?
Усі ваші версії цікаві, але насправді ця інструментальна композіція має назву"Мікрокосмос". 

А тепер послухайте як грають роботи - гітаристи: Роботи.
Уявіть себе роботами і виконайте їх рухи під музику (зімітуйте рухи). Вийшло дуже вражаюче!

Уявіть, незабаром ми дійсно зможемо спілкуватися з іншими мешканцями Галактики, будемо обмінюватися музичними надбаннями і художніми цінностями. А поки що дамо відповідь на питання: Які особливості музики майбутнього? Які мультфільми та кінострічки про майбутнє ви знаєте? 

Перша пісня, яка пролунала у космосі була українською мовою.
Бліц-вікторина:
-          Що таке скульптура?
-          Якою буває скульптура?
-          Якими бувають рельєфи?
-          З яких матеріалів митці створюють скульптури?
-          Назвіть зразки скульптурних зображень, які ви бачили?

-          Яку скульптуру ми створювали на уроках мистецтва? 













"Мудрий учень".
Є руки і ноги, і є голова,
Та тільки чи він не залізний бува?  
Ступає по бруку – поважна хода,
І раптом до школи мальок загляда.
Хоч люди для мене то тільки зразок.  
Я хочу із вами піти на урок,
Учитися разом дозвольте мені, 
Я хочу пізнати науки складні.
Будь ласка, для мене програму складіть  
І в мозок мій мудрий мені закладіть,
Включайте систему – ось цей важілець,
Я стану розумний, як справжній мудрець (Робот).

Про якого мудрого учня говориться в загадці? 









            















             






               Руханка.
             
            




            Практична робота... Ваше завдання - зліпити власного робота, продумавши які функції він буде виконувати, в якій сфері діяльності працюватиме. Ваш робот може бути схожим на фігуру людини або ні. Для цього: 1) Обміркуйте форму робота.

2) Зліпіть основний корпус, змонтувавши екран, кнопки управління.
3) Продумайте, яким чином ваш робот буде рухатися ( за допомогою ніг, на колесах, на гусеницях).
4) Створюючи ноги і руки робота не забувайте про елементи з'єднання на плечах, ліктях, кистях рук, колінах та стопах ніг.
5) Придумайте, яким чином робот сприйматиме сигнали керування. 

Вмикайте фантазію і до роботи!

Підсумуємо вивчене сьогодні: Хто такий робот?
Звідки пішла його назва?
Хто першим зобразив конструкцію робота?
Які функції виконують роботи? 

Подаруй свого робота молодшому братику або найкращому другу. 





















-     
VII.     




26 травня 2020 року 4 - А, 4 - Б, 4 - В класи
Тема уроку: Дзвони минулого, шляхами майбутнього. Музичне привітання.

Добрий день, я всіх вітаю  І до праці закликаю.
Музику і спів шануєм,
Бо по світу ми мандруєм.

Любі діти, сьогодні в нас останній урок музичного мистецтва в 4 класі.
Який урок вам найбільше запам’ятався?
Які нові поняття та терміни ви опанували?
Які музичні твори вас найбільше вразили? Чому?
Чи сподобалося вам мандрувати країнами і континентами?

Озветься в музиці душа
Її тривоги і бентежність.
Її солодких мрій безмежність  
І відгук щирого вірша. 

Протягом століть музиканти різних епох з великою зацікавленістю зверталися до образу людини. Через музичні образи вони висловлювали свої роздуми про людське життя. Сьогодні на заключному уроці "Дзвони минулого, шляхами майбутнього" ми пригадаємо наші віртуальні подорожі до музичного мистецтва різних історичних епох та намагатимемося осмислити поняття "старовинне мистецтво" і "сучасне мистецтво".

Музична гра «Згадай мелодію»: ви отримаєте індивідуальне завдання – цитату із тексту пісні, що вивчалась на попередніх уроках по темі «Дзвони минулого, шляхи майбутнього».

Уважно прочитайте цитату із пісні. Пригадайте, як вона звучить (особливості мелодії, ритму, характеру). 
Намагайтесь якомога точно проінтонувати знайому вам пісню, передайте її художній образ:
  1. «Вийди, вийди, Іванку, Заспівай нам веснянку…»
  2. «Занадився журавель, журавель
  3. До бабиних конопель, конопель…»
  4. «Вербовая дощечка, дощечка,
  5. По ній ходить Насточка, Насточка…»
  6. «Соловеєчку, сватку, сватку,
  7. Чи бував же ти в нашім садку…»
  8. «Ой на Купала, Купалочка, не виспалася Наталочка…»
Молодці, дітки! Ви не лише вірно визначили пісню, знайому вам за наведеною цитатою, але намагалися якомога емоційно передати її художній образ.

А тепер запрошую вас до «Портретної галереї митців»: Я покажу вам  портрети композиторів, що вивчалися по темі: Лесі Дичко, Петра Чайковського, Жана Рамо, Едварда Грига, Йоганна Баха, Віктора Косенка, Дмитра Шостаковича, Юрія Щуровського:















































Завдання: Хто зображений на портреті?

Добре, діти. Ви гарно попрацювали, а зараз настав час інтелектуальної гри.

Гра «Спікер»: намагайтеся давати точні, лаконічні відповіді - терміни, що вивчалися протягом темиПерелік термінів: шарманка, громофон, кіномистецтво, рок-н-рол,  магнітофон.

Ви молодці! Ваші відповіді свідчать, що всі нові терміни і поняття, які вивчались на уроках, гарно вам запам’ятались. А тепер за допомогою музичної вікторини ми здійснимо віртуальну подорож до країни музичного мистецтва.
Послухайте уривки музичних творів, визначте їх назву, автора та належність до  певної епохи, країни. На карті з’являтимуться прапори тих держав, куди приведе нас музика.

Михайло Вербицький «Ще не вмерла України» - Україна
Петро Чайковський. Фінал концерту № 1 для фортепіано з оркестром - Росія
Ференц Ліст «Угорська рапсодія № 2» - Угорщина
Білоруський танець «Бульба» - Білорусія
Микола Леонтович «Щедрик» - Україна
Франц Шуберт «Серенада» - Австрія
Клод Дебюссі «Ляльковий кек - уок» - Франція
Грецький танець «Сиртакі» - Греція
Едвард Григ. «У печері гірського короля» з сюїти «Пер Гюнт» - Норвегія
Євген Адамцевич «Запорізький марш» - Україна

Діти, сьогодні на уроці ми узагальнили знання по темі «Дзвони минулого, шляхи  майбутнього»: у конкурсному виконанні пісень ви створювали власний художній образ,  удосконалювали виконавську та сценічну майстерність; в процесі ігор «Портретна  галерея» та «Спікер» згадали творчість окремих митців та значення різноманітних  термінів і понять; теми музичної вікторини спонукали вас до сприймання кращих зразків  багатонаціонального мистецтва планети Земля, що надало можливість нам усім  сформувати уявлення про розвиток музичного мистецтва в різні історичні епохи,  осмислити поняття «старовинного» та «сучасного» мистецтва.

Любі діти, сподіваюсь, що сьогодні на уроці всі отримали задоволення, оскільки завдання мали не лише інформаційний, але й творчий характер. Маю надію, що знання, отримані в іграх, знайдуть своє продовження у вашому житті.

Дякую вам за працю!

 О, музико моя!
 Для мене ти – одна зоря
 Заполоняєш весь мій час. 
 До тебе я лечу на крилах,
 Ти чарівніша всіх прикрас.



До зучтрічі у п'ятому класі!


1 коментар: